دکوراسیون داخلی و خارجی

ارتقاء و بیان انواع دکوراسیون های منزل و شرکت با وبلاگ دکور شو

دکوراسیون داخلی و خارجی

ارتقاء و بیان انواع دکوراسیون های منزل و شرکت با وبلاگ دکور شو

در وبلاگ دکوراسیون داخلی و خارجی دکور شو می خواهیم انواع روش های تنظیم دکوراسیون داخلی و خارجی منازل، شرکت و محل کار را مطرح کرده و انواع به روز و زیبای آن را بررسی کنیم.

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۰
مرداد

شرایط روحی و روانی و عاطفی افراد، وابستگی زیادی به محیط محل زندگی و اطرافیان دارد. به همین دلیل توجه به دکوراسیون و وضعیت چینش وسایل و همچنین نوع وسایل مورد استفاده اتاق یا منزل و یا محیط کاری در شادابی و سرزنده بودن افراد تأثیر مستقیم دارد. یکی از وسایلی که تقریباً در تمامی محیط‌های اداری و مسکونی استفاده بیشتری دارد کاسه‌های روشویی می‌باشد. افراد با توجه به نوع سلیقه و شرایطی که دارند، سعی می‌کنند طرح و رنگ ابزار روشویی خود را نیز با طرح‌ها و رنگ‌های سایر وسایل بزرگ خود یک‌سان سازند.

تنوع سلیقه و علاقه افراد باعث شده است که انوع مختلفی از روشویی تولید و به بازار عرضه شود تا هر کسی متناسب با شرایط و امکاناتی که دارد بتواند آزادی انتخاب را داشته باشد. البته در انتخاب روشویی توجه به شرایط محیطی که قرار است روشویی در آنجا تعبیه و مورد استفاده قرار گیرد اهمیت بسیاری دارد. در ادامه این مقاله انواع روشویی را مورد بررسی قرار داده و شرایط و ویژگی‌های هر کدام را توضیح خواهیم داد.

روشویی و انواع آن

انواع روشویی را بر اساس نوع ساخت و میزان انتظاری که از عملکرد آن وجود دارد در دسته‌های سنگی، کابینتی، کاسه و آینه تقسیم‌بندی می‌کنند. اخیراً روشویی‌های جدیدی نیز در بازار عرضه شده است که با توجه به طرح و جنس و ابعاد، قیمت‌های متفاوتی دارند. در ادامه به بیان و تشریح هر کدام از روشویی‌های اشاره شده خواهیم پرداخت.

 

بررسی انواع مدل‌های روشویی

گاهاً پیش می‌آید افراد زیادی در طول زمان برای ایجاد تنوع و یا انجام امور تأسیساتی، تصمیم می‌گیرند ساختار داخلی و دکوراسیون منزل و یا محل کار خود را تغییر دهند. در این راستا مجموعه معماری و دکوراسیون سبک مدرن با به کاربردن خلاقیت و دانش و سبک‌های روز جامعه، با اجرای پروژه‌های مختلفی در این رابطه، تجربه زیادی در خلق آثار زیبای درون ساختمان دارد. روشویی نیز که یکی از اجزای مهم دکوراسیون محسوب می‌شود، روزانه استفاده‌های زیادی از آن می‌شود. امروزه برخلاف گذشته که طرح و مواد اولیه ساخت روشویی محدود به یکی دو مورد بیشتر نبود، تنوع طرح‌ها و جنس مواد ساخت آن تغییر زیادی پیدا کرده است.

در حالت کلی روشویی به دو دسته پایه‌دار و دیواری تقسیم می‌شود که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که راجع به هر کدام توضیحاتی داده می‌شود.

روشویی پابه‌دار: مدل قدیمی روشویی است که بعضاً امروزه نیز کاربری‌های زیادی دارد. در این نوع روشویی، لوله و اتصالات امکان تعبیه در داخل دیوار نداشته و بیرون قرار دارند. اندازه‌های مختلفی که از آن تولید و در دسترس است، برای خریدار این امکان را فراهم کرده است که با توجه به بزرگی و یا کوچکی محل کاربری، قادر به انتخاب باشد. طرح و شکل این نوع روشویی معمولاً قدیمی بوده و پایه‌دار بودن آن علاوه بر عدم قابلیت تنظیم ارتفاع، برای خانه‌های با معماری جدید سازگاری ندارد.

سه نوع مختلف روشویی پایه‌دار شامل روشویی‌های سنگی، چینی و کابینتی وجود دارد. نوع چینی که کاربرد درازمدت داشته و تقریباً در اکثر منازل استفاده شده و امروزه هم در بیشتر محیط‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل، تنوع رنگ و طرح چندان زیادی ندارد و امروزه برای مصارف خانگی از استقبال کمتری برخودار است. با توجه به این که قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر پایین‌تر است، اما به دلایل مختلف دیگری مانند عدم استحکام، نداشتن پیشخوان برای جایگذاری و نگهداری شوینده‌ها و مواد بهداشتی محبوبیت خود را از دست داده است.

اخیراً استفاده از سنگ‌های طبیعی و ایجاد طرح‌های دکوراتیو مدتی است که مرسوم شده و استقبال خوبی از استفاده از طرح‌های آن می‌شود. برای ساخت روشویی معمولاً از سنگ جنس مرمر استفاده می‌کنند. با توجه به استحکام بالا در برابر ضربه و فشار و عدم نفوذ‌پذیری آب در آن، از تنوع طرح و رنگ کمتری برخوردار بوده و وزن سنگینی دارد.

اما روشویی‌های طرح کابینتی به علت مزایای زیادی که دارند مورد استفاده بیشتری قرار گرفته‌اند. تنوع زیاد رنگ و طرح، داشتن پیشخوان نگهداری وسایل، داشتن وزن سبک‌تر و جابجایی آسان، پوشش لوله و اتصالات از دید از دلایلی است که مصرف استفاده آن را بالا برده است. اما باید این نکته را در انتخاب این مدل لحاظ کرد که جنس چوب ساخت کابینت باید مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب و رطوبت داشته تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

روشویی دیواری: این نوع روشویی همان طوری که از اسم آن پیداست پایه نداشته و روی دیوار نصب می‌شود. اوله و اتصالات آن باید توکار باشد تا جلوه زیبای ظاهری آن حفظ شود. معمولاٌ برای فضا‌های کوچک سرویس‌های بهداشتی روشویی دیواری مناسب است، زیرا فضای زیادی را اشغال نکرده و امور نظافت را راحت‌تر می‌کند.

قابلیت تنظیم ارتفاع آن نیز کمک می‌کند که متناسب با شرایط قدی مصرف‌کننده تنظیم و نصب شود. این نوع روشویی نیز مانند مدل پایه‌دار دارای سه نوع چینی و سنگی و کابینتی تولید و در بازار یافت می‌شود که تقریباً مزایا و معایب مشابهی مانند روشویی‌های پایه‌دار دارند.

روشویی طرح چینی بیشتر مصارف بیمارستانی دارد در حالی که برای مکان‌هایی که لوله‌کشی توکار ندارد نیز می‌تواند مفید باشد. در صورت استفاده از طرح سنگی آن، به دلیل وزن زیاد سنگ، می‌بایستی اتصالات و ابزار نگهدارنده بسیار محکم باشد. در طرح کابینتی نیز کابینت با ارتفاع از زمین تعبیه می‌شود و امکانات جانبی مختلفی برای نگهداری وسایل بهداشتی دارد.

 

روشویی

خرید روشویی

با توجه به معرفی و تشریح انواع مختلف روشویی، مسلماً قیمت انواع آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به تازگی مجموعه معماری و دکوراسیون سبک مدرن انواع مختلف روشویی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبایی را ارائه نموده است. برای مشورت با کارشناسان باتجربه این مجموعه که فعالیت موفق نزدیک به ۱۵ ساله دارند می‌توان به سایت آن مراجعه و نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام نمود.

شرایط روحی و روانی و عاطفی افراد، وابستگی زیادی به محیط محل زندگی و اطرافیان دارد. به همین دلیل توجه به دکوراسیون و وضعیت چینش وسایل و همچنین نوع وسایل مورد استفاده اتاق یا منزل و یا محیط کاری در شادابی و سرزنده بودن افراد تأثیر مستقیم دارد. یکی از وسایلی که تقریباً در تمامی محیط‌های اداری و مسکونی استفاده بیشتری دارد کاسه‌های روشویی می‌باشد. افراد با توجه به نوع سلیقه و شرایطی که دارند، سعی می‌کنند طرح و رنگ ابزار روشویی خود را نیز با طرح‌ها و رنگ‌های سایر وسایل بزرگ خود یک‌سان سازند.

تنوع سلیقه و علاقه افراد باعث شده است که انوع مختلفی از روشویی تولید و به بازار عرضه شود تا هر کسی متناسب با شرایط و امکاناتی که دارد بتواند آزادی انتخاب را داشته باشد. البته در انتخاب روشویی توجه به شرایط محیطی که قرار است روشویی در آنجا تعبیه و مورد استفاده قرار گیرد اهمیت بسیاری دارد. در ادامه این مقاله انواع روشویی را مورد بررسی قرار داده و شرایط و ویژگی‌های هر کدام را توضیح خواهیم داد.

با توجه به معرفی و تشریح انواع مختلف روشویی، مسلماً قیمت انواع آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به تازگی مجموعه معماری و دکوراسیون سبک مدرن جدید‌ترین مدل‌های روشویی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبایی را ارائه نموده است. برای مشورت با کارشناسان باتجربه این مجموعه که فعالیت موفق نزدیک به ۱۵ ساله دارند می‌توان به سایت آن مراجعه و نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام نمود.

منبع: aftabnews.ir

  • negin amiri
۱۳
مرداد

اتاق خواب درست مانند پناهگاه شماست، جایی که بعد از یک روز سخت کاری با خستگی به آن پناه می برید تا به اندازه کافی استراحت کنید. طبیعی است که برای داشتن دکوراسیون آرامش بخش و زیبا، تمام وسایل اتاق خواب خود را متناسب با این هدف انتخاب کنید، اما بسیاری از افراد هنگام گرفتن ایده برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب، فقط به تخت، میز توالت، رنگ دیوارها و غیره توجه میکنند اما نمیدانند که پرده اتاق خواب می تواند به تنهایی دکور یک اتاق را بسازد و یا اینکه خراب کند. پرده اتاق خواب می تواند فضای اتاق را از یک حالت کسل کننده به حالتی شگفت انگیز و نفس گیر تبدیل کنند، فقط کافیست که درست انتخاب کنید.

با خرید و آویزان کردن پرده ها یا تعویض پرده های فعلی اتاق خواب خود می توانید به ظاهر، احساس و نور مورد نیاز برای ایجاد احساس مثبت در اتاق خواب خود دست پیدا کنید. در این مقاله ما برخی از بهترین ایده های پرده اتاق خواب، به همراه نکاتی در مورد نحوه انتخاب آن را به شما ارائه میکنیم.

 

پرده اتاق خواب شیک

بهترین ایده ها برای انتخاب پرده اتاق خواب

پرده های کتان روشن

اگر می خواهید ظاهر اتاق خوابتان شاداب و  سرزنده باشد، پرده های کتان همان چیزی هستند که شما به دنبال آن هستید. پرده های کتان به خوبی با دکوراسیون مدرن، سنتی و کلاسیک ست می شوند. آنها یک انتخاب عالی برای هر اتاق خواب با منظره ای دیدنی هستند که به حریم خصوصی نیز احتیاج دارد.

پرده های تیره

چه کسی می گوید اتاق خواب های تیره سرد یا خسته کننده هستند؟ ترکیب رنگهای تیره با روشن و افزودن روتختی و بالش پرتلاطم، پیچیدگی و جذابیت اتاق خواب را افزایش می دهد. پرده های تیره  دکوراسیون جذاب اتاق را تا شب حفظ کرده و لانه ای دنج و مناسب برای خواب عمیق ایجاد می کنند.

پرده های طرح دار

ترکیب کردن یا برجسته شدن، مسئله این است!  انتخاب پرده های طرح دار، یکی از مهم ترین و بهترین ایده ها در دکوراسیون اتاق خواب رسمی یا سنتی است. پرده های طرح دار توجه افراد را به پنجره ها جلب می کند و آنها را به نقطه کانونی اتاق تبدیل می کند. این پرده ها نور اضافی برای اتاق خواب فراهم کرده و حریم خصوصی افراد را حفظ میکند.

 

مدل های جدید پرده اتاق خواب

پرده های منگوله دار

حتما پرده هایی که منگوله و آویز های سلطنتی دارند را دیده اید. این پرده ها برای اتاق خواب نوجوان و اتاق خواب مهمان ایده بسیار خوب و زیبایی هستند. این منگوله ها می توانند در بالا، پایین یا کناره های پرده باشند، بنابراین اگر فرزند خردسال دارید، از این مدل پرده استفاده نکنید زیرا ممکن است کودک این زیورآلات را قورت دهد.

پرده های طوسی

اگر بخواهید رنگی را انتخاب کنید که با تمام رنگ ها ست شود، احتمالا سفید، کرم و بژ اولین رنگ هایی هستند که به ذهنتان می رسند. البته فکر شما کاملا درست است و این رنگ ها با تمام رنگ ها ست می شوند اما این رنگ ها بسیار عادی شده اند. رنگ خاکستری یکی از بهترین رنگ ها در جهان است. ای رنگ که از دسته رنگ های خنثی به حساب می آید، با سایر رنگهای خنثی ترکیب می شود یا به عنوان یک رنگ پس زمینه برای رنگ های چشمگیر عمل می کند. طوسی که بیشتر خاکستری است با رنگ های سفید، آبی و سرد به خوبی ست می شود. طوسی که بیشتر بژ است تقریباً با هر رنگ دیگری قابل استفاده است. شما می توانید پرده های طوسی را با پرده های با رنگ های دیگر ترکیب کنید.

 

پرده اتاق خواب

پرده های کرم

کسانی که اهل دکوراسیون سنتی هستند، طبق سنت ها رنگ کرم را برای پرده های خود انتخاب میکنند. قرار دادن اتاق خواب در پالت کرم، ظاهری نرم و در عین حال تمیز به اتاق شما می بخشد. پرده های کرم خود را با پرده های سفید رنگ ست کنید تا ظاهری لوکس و در عین حال راحت داشته باشید.

برای دیوار سبک ایجاد کنید

آیا باید تخت خود را جلوی پنجره بگذارید؟ بعضی اوقات اتاقهای کوچک دارای مشکلات طراحی هستند که باید آنها را حل کرد. ایجاد یک دیوار برجسته با پرده ها باعث ایجاد سایه در عین محافظت از نور می شود. افزودن سایه یا ارتفاع متناسب بر روی دیوار مجاور، ظاهری منسجم ایجاد می کند.

پرده دو رنگ

شما می توانید دکوراسیون اتاق خواب خود را از دو رنگ مکمل انتخاب کنید. مثلا روتختی و پرده می توانند ترکیب بسیار زیبایی باهم تولید کنند. می توانید رنگ وسایل خود را با اختلاف یک یا دو درجه انتخاب کرده یا اینکه با رنگ های مکمل، به اتاق خواب خود رنگ ببخشید. مثلا رنگ کرم و سورمه ای ترکیب رنگ بسیار زیبایی باهم دارند.

نکاتی درباره انتخاب بهترین پرده اتاق خواب

حریم خصوصی

لایه بندی پرده ها به شما امکان می دهد حریم خصوصی بیشتری را در شب اضافه کنید. از می توانید از روش پرده های دوتایی برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنید، مثلا اگر پرده زیرین اتاق خوابتان شفاف باشد، می توانید پرده رویی را مات یا از جنس محکم تری انتخاب کنید. پرده های لایه ای نیز عایق اضافی را ارائه می دهند.

عایق در برابر نوسانات دما

آیا می دانید آویزان کردن پرده ها یکی از موثرترین روش ها برای کاهش هزینه های انرژی شما است؟ پرده های کم مصرف (پرده های عایق یا پرده های حرارتی نیز نامیده می شوند) پرده های ضخیم و سنگینی هستند که عایق اضافی را در آب و هوای گرم و سرد ایجاد می کنند و دمای شدید را از بین می برند.

پرده های کم مصرف در اتاق خواب هایی با پنجره های تک جداره، جنوبی یا غربی استفاده می شود. اگر آب و هوای منطقه شما سرد باشد یا اینکه خانه شما شمالی باشد، بهتر است برای جلوگیری از اتلاف انرژی از پرده اتاق خواب عایق بندی شده استفاده کنید.

پرده های خاموشی (blackout)

پرده اتاق خواب blackout برای هر کسی که در مورد خواب خود جدی است ضروری است. پرده های مات تمام قاب پنجره را پوشانده و تاریکی کامل را برای خواب بدون اختلال ایجاد می کند. آنها برای اتاقهایی که کنترل دما کاملاً ضروری نیست ایده آل هستند.

 

پرده اتاق خواب ساده و شیک

 

پرده های کم مصرف و پرده های خاموشی می توانند نور را مسدود کنند، با این حال، فقط پرده های کم مصرف برای عایق کاری اتاق موثر هستند. بسیاری از افراد به اشتباه از اصطلاحات "حرارتی" و "خاموشی" به جای یکدیگر استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید پرده های مناسب را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده اید.

با پرده های ضد صدا مانع نویز ایجاد کنید

آیا در یک خیابان شلوغ زندگی می کنید؟ همسایه های پر سر و صدا دارید؟ پرده های ضد صدا یک بافر ایجاد می کنند که به کاهش صدا و  به خوابیدن و آرامش بیشتر کمک کند.

به تمیز نگه داشتن اتاق خواب خود کمک کنید

آیا دوست دارید پنجره های خود را باز کنید تا هوای تازه گردش کند؟ پرده ها می توانند به عنوان فیلتر عمل کرده و از تجمع گرد و غبار و خاک بیرون در اتاق جلوگیری کنند. به خاطر داشته باشید که پرده های خود را به صورت دوره ای تمیز کنید تا حالت خوبی داشته باشد.

حرف آخر

در این مقاله ایده های ناب و خلاقانه و راهنمایی مختصری درباره انتخاب پرده اتاق خواب به شما  ارائه کردیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات، پرده مناسب اتاق خواب خود خریداری کنید. بهترین وب سایت برای مشاهده و خرید مدل های جدید پرده اتاق خواب و پرده پانچ، سبک مدرن است. سایت سبک مدرن بیش از یک دهه است که در زمینه فروش پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب و پرده زبرا فعالیت میکند. جهت ورود به سایت سبک مدرن، به لینک https://sabkemodern.com مراجعه کنید.

  • negin amiri
۱۲
مرداد

انتخاب مدل روشویی چه اهمیتی دارد؟ اگر چه کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد، اما از نظر مهندسان دکوراسیون داخلی حتی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی هم در زیبایی کلی منازل تأثیرگذار است. به عقیده این افراد برای داشتن یک خانه مدرن و زیبا به همان اندازه که به دکوراسیون آشپزخانه، پذیرایی و... اهمیت داده می‌شود، نسبت به نوع دیزاین سرویس بهداشتی هم باید حساسیت به خرج دارد.

صرف نظر از کاشی‌هایی که برای دیوار و کف سرویس بهداشتی به کار برده می‌شود، لوازم بهداشتی که برای استفاده در سرویس انتخاب می‌شود هم در زیبایی آن تأثیرگذار است. از جمله مهم‌ترین لوازم ضروری درون سرویس بهداشتی، سینک دستشویی است که می‌تواند جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون بدهد.

بنابراین برای شیک‌تر کردن سرویس بهداشتی انتخاب یک مدل روشویی مدرن بهترین راهکار خواهد بود، اگر شما هم برای دیزاین سرویس بهداشتی منزل خود به دنبال یک روشویی مدرن هستید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

با خرید روشویی مدرن سرویس بهداشتی خاص داشته باشید!

بدون شک شما هم در فروشگاه‌های مختلف شهر خود نمونه‌های مدرن و جدید انواع روشویی را دیده‌اید، اما تصور می‌کنید خرید آن برای زیباتر کردن دیزاین سرویس بهداشتی شما فائده‌ای ندارد. در حالی که سرویس با هر مدل کاشی که باشد تنها با تعویض سینک مخصوص شستشوی صورت در سرویس با یک نمونه‌ی مدرن و خرید تجهیزات بهداشتی مثل جای رول، سطل آشغال و... جدید می‌توان فضای سرویس بهداشتی را خاص کرد. امروزه متخصصین در حوزه تولید انواع مختلفی از روشویی را با سبک‌های متفاوت تولید و عرضه کرده‌اند که بسته به سلیقه و فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید بهترین آن را خریدار نمائید.

آشنایی با جدیدترین مدل‌های روشویی موجود در بازار

قاعدتاً برای تصمیم گیری راحت و داشتن یک انتخاب دقیق و اصولی می‌بایست ضمن اندازه‌گیری فضایی که در سرویس بهداشتی در اختیار دارید، با انوع مدل این لوزم بهداشتی ضروری آشنایی دقیق داشته باشید. برخی از معروف‌ترین و زیباترین مدل‌ روشویی‌ها در بازار به شرح زیر می‌باشند:

  • روشویی کابینتی: از جدیدترین و پرکاربردترین انواع روشویی‌ها می‌توان به مدل کابینتی اشاره کرد که امروزه طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. روشویی کابینتی را از آن جهت که دارای محفظه‌هایی برای نگهداری مواد شوینده و قرار دادن ملزومات بهداشتی مثل جای حوله، مسواک، رول دستمال کاغذی و... افراد زیادی می‌پسندند. همچنین لازم به ذکر است که مدل کابینتی برای فضاهای کوچک نیز بسیار مناسب خواهد بود؛ چرا که در دو مدل پایه‌دار و دیواری تولید و به بازار عرضه می‌شود. جنس روشویی کابینتی اصولاً از جنس pvc است که ضد آب بوده و به راحتی قابل شستشو می‌باشد.
  • روشویی سنگی: مدرن‌ترین و زیباترین مدل را می‌توان به روشویی سنگی اختصاص داد که با نصب در سرویس بهداشتی دیزاین آن را بسیار بسیار جذاب می‌کند. جنس این نوع از روشویی‌ها از سنگ گرانیت اصل و باکیفیت است که تحت هر شرایطی خراب نخواهد شد و در انواع رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. برخی از طراحان و تولیدکنندگان خلاق با ترکیب روشویی سنگی و کابینتی مدل‌های جذاب و مدرنی را خلق می‌کنند که تا حد زیادی مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد.

ادامه مقاله

  • negin amiri
۰۶
مرداد

آیا به دنبال پرده پذیرایی مناسب هستید اما نمی دانید چه پرده ای را انتخاب کنید؟ در طراحی دکوراسیون داخلی، سه چیز حرف اول را میزنند: سقف، کف و دیوارها. معمولا پنجره اتاق نشیمن یکی از دیوارهای این اتاق را اشغال کرده و در نتیجه پرده ای که قرار است این پنجره را بپوشاند، تاثیر زیادی روی دکوراسیون پذیرایی خواهد داشت زیرا پرده پذیرایی یکی از دیوارها را به طور کامل پوشش میدهد. 

هر اتاق نشیمنی باید پرده داشته باشد اما انتخاب پرده مناسب که متناسب با خانه و وسایل آن باشد و از طرفی تمام انتظارات ما را برآورده سازد، می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله می خواهیم 6 راه حل برای انتخاب پرده اتاق نشیمن ارائه کنیم تا شما با توجه به این راهنمایی ها بتوانید مدل پرده های جدید پذیرایی مناسب خانه خود را پیدا کنید.

 

پرده پذیرایی

 

چگونه پرده پذیرایی مناسب پیدا کنم؟

 

به سبک دکوراسیون خانه خود دقت کنید

ابتدا باید سبک خود را بشناسید. آیا پرده های تیره و ضخیم باعث ایجاد فضایی گرم و دنج در پذیرایی شما می شود؟ یا اینکه شما یک اتاق نشیمن آفتابی که نور خورشید آن را روشن میکند را ترجیح میدهید؟ آیا از پردههای پذیرایی رنگ خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری خوشتان می آید یا اینکه می خواهید با انتخاب رنگ های جسورانه مانند قرمز، زرد و نارنجی فضای پذیرایی خود را به کلی تغییر دهید؟ 

 شما در ابتدا باید بدانید که از چه مدل و چه رنگی خوشتان نمی آید. اگر سبک و سلیقه خودر ا به خوبی بدانید، خیلی راحت تر و سریع تر به پرده پذیرایی دلخواه خود می رسید زیرا گزینه های انتخاب محدودتر می شود. 

پرده پذیرایی را با مبلمان خود ست کنید

اینکه سلیقه و سبک دلخواه خود را پیدا کنید، یک چیز است و ست کردن پرده با مبلمان یک چیز دیگر. اگر مبلمان شما ساده هستند، می توانید با انتخاب پرده ای با طرح های درشت، هارمونی زیبایی را در اتاق نشیمن به وجود بیاورید، یا برعکس، اگر طرح مبلمان شما بزرگ است، دیگر نیازی نیست که پرده پذیرایی خود را هم از نوع چاپی یا طرح دار انتخاب کنید. سعی کنید همیشه تعادل و توازن را بین وسایل خود برقرار کنید تا تمام اکسسوری ها جلوه خود را داشته باشند.

نکته دیگر اینکه پرده هایی که طرح های درشت و بزرگ دارند، برای پنجره های بزرگ مناسب تر هستند و پرده های ساده یا آنهایی که دارای طرح های کوچک هستند برای پنجره های کوچک بهترند. اگر رنگ دیوارها روشن هستند دیگر نیازی نیست پرده پذیرایی خود را از رنگ های جیغ انتخاب کنید. اگر همه وسایل اتاق نشیمن رنگی باشد، در طولانی مدت همه چیز برای شما خسته کننده خواهد شد.

 

خرید مدل های جدید پرده پذیرایی

 

پارچه مناسبی را برای پرده اتاق نشیمن انتخاب کنید

پارچه های پرده اغلب می توانند برای تودوزی مبل و صندلی نیز مورد استفاده قرار گیرند. در گذشته پارچه های پرده برای حفظ سرما در بیرون بود. امروزه با گرمایش مرکزی و پنجره های دو جداره، پارچه هایی که برای دوخت پرده به کار میروند، نازک و نازک تر می شوند.

پارچه های نازک تر را می توان با مواد نمدی عایق بندی کرد تا گرما و سرمای داخل اتاق را حفظ کنند. بسیاری از هتل ها از این روش استفاده می کنند. یکی دیگر از روش های حفظ تعادل دمای اتاق، ترکیب پرده و آستر پرده میباشد. وقتی دو لایه پرده با هم ترکیب شوند، دیگر گرما و سرما به بیرون از پنجره نفوذ نمیکند و عمر پرده پذیرایی هم بالاتر می رود.

 

3 نوع بافت برای پارچه پرده وجود دارد:

 

  1. دیداری

  2. لمسی

  3. دامنه

پارچه بصری فقط دیده می شوند اما احساس نمی شوند. می توانید یک پرده پذیرایی چاپی پررنگ داشته باشید اما هنوز سطح صافی را انتخاب کنید. پارچه های جاکار نیز دارای چاپ هستند، اما چاپ در پارچه بافته می شود و روی آن چاپ نمی شود. هر دو در حال ایجاد جلوه بصری هستند. 

 

پارچه های لمسی همان پارچه هایی هستند که وقتی در مورد پارچه صحبت می کنیم، فکرمان به سمت آنها میرود. مخمل، پشم، ابریشم و ساتن.  پرده های ابریشمی و مخملی به اتاق نشیمن شما جلوه و شکوه بسیار زیادی می بخشد و پشم فضای گرم را ایجاد می کند. ابریشم سبکی است که افراد بسیاری آن را دوست دارند و از آن استفاده کنند، اما ابریشم واقعی برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست زیرا در مقابل آفتاب نمی تواند دوام زیادی داشته باشد. می توانید به جای ابریشم طبیعی از ابریشم مصنوعی استفاده کنید، آنها دوام بیشتری دارند.

 

منظور از دامنه، همان چین پرده است. هر چقدر چین پرده پذیرایی، بیشتر باشد، آن پرده شکوه و زیبایی بیشتری برای پذیرایی به ارمغان می آورد. یکی از روش های سنتی که هنوز هم در دکوراسیون منزل به کار می رود، این است که چین های پرده پذیرایی را روی زمین می کشند.

پرده پر باشد یا خالی؟

“پرده پذیرایی باید پر و حجیم باشد یا ساده؟” این یکی از سوالاتی است که ما همه روزه با آن رو به رومی شویم. پرده ها می توانند صاف باشند و یا می توانند پر باشند. منظور از پر بودن یا پرحجم بودن پرده پذیرایی یعنی پارچه اضافی که در عرض یا گاهی ارتفاع پرده استفاده می شود.  وقتی پرده پر باشد، ظاهر غنی تری برای پذیرایی فراهم میکند.

برای اینکه پرده پری داشته باشید، هنگام اندازه گیری پنجره ها باید عرض پرده را دو برابر پنجره بگیرید و پارچه کافی برای ساخت چین داشته باشید. طول پرده هم باید حداقل 18 سانتی متر بالاتر از پنجره باشد، زیرا آویزان شدن پرده پذیرایی از سقف تا کف زمین، سقف اتاق را بالاتر از آنچه که هست نشان میدهد. 

 

|مدل پرده های جدید پذیرایی

 

پرده ها را باز و بسته کنید

برای پرده های پذیرایی توصیه می کنیم آنها را از وسط باز و بسته کنید. این کار را می توان به صورت دستی یا هوشمند از طریق تبلت یا گوشی همراه هوشمند انجام داد. ما توصیه نمی کنیم که یک طرف پرده، یک دستگیره بگذارید و به کمک بند، آن را باز کنید، زیرا این بند باید بسیار محکم باشد چون نیاز به جابجایی پارچه زیادی دارد و بعلاوه، اگر مبلمان یا وسایل دیگر را جلوی این دستگیره و بند قرار دهید، آنگاه مسیر رفت و آمد پرده مسدود می شود.

پرده پذیرایی ساده حریر

حریر یک پارچه سبک وزن است که باعث ورود نور به داخل خانه شما می شود. پرده های شفاف مانند تور و حریر، تا حدی حریم خصوصی برای شما ایجاد می کنند، اما اگر شما خیلی نگران دید همسایگان خود هستید، می توانید از یک آستر پرده استفاده کنید. مطمئننا با دو لایه پرده، دیگر هیچ چشم کنجکاوی به داخل پذیرایی شما نفوذ نخواهد کرد. 

افزودن چندین لایه پرده، می تواند چندین عملکرد را به همراه داشته باشد. اولین لایه معمولاً لایه کاربردی است. یک پرده خالص و شفاف می تواند نور خورشید را از اتاق شما دور نگه دارد. پرده دیگر تزئینی خالص است.

 

سخن پایانی

همه اینها به یافتن آنچه دوست دارید بر می گردد. شما می توانید با یک کارشناس دکوراسیون داخلی صحبت می کنید تا بفهمید کدام پرده پذیرایی برای اتاق نشیمن شما مناسب است؟ هرگز تاثیر کلیدی پرده پذیرایی روی دکوراسیون منزل خود را دست کم نگیرید. با انتخاب پرده درست و مناسب شما می توانید چند میلیون تومان در هزینه های طراحی داخلی صرفه جویی کنید.

جهت خرید مدل پرده های جدید پذیرایی، پرده های ساده و شیک پذیرایی، مدل پرده های مدرن و سلطنتی 2021 می توانید به سایت سبک مدرن مراجعه نمایید. 


 

  • negin amiri