دکوراسیون داخلی و خارجی

ارتقاء و بیان انواع دکوراسیون های منزل و شرکت با وبلاگ دکور شو

دکوراسیون داخلی و خارجی

ارتقاء و بیان انواع دکوراسیون های منزل و شرکت با وبلاگ دکور شو

در وبلاگ دکوراسیون داخلی و خارجی دکور شو می خواهیم انواع روش های تنظیم دکوراسیون داخلی و خارجی منازل، شرکت و محل کار را مطرح کرده و انواع به روز و زیبای آن را بررسی کنیم.

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰۳
خرداد

شاید با شنیدن اینکه چقدر پنجره ها در دکوراسیون داخلی منزل تاثیر دارند، تعجب کنید. البته پنجره خالی بدون هیچ پوششی تغییر شگرفی در دکوراسیون خانه ایجاد نمی کند و باید از پرده ها استفاده کنید، آن وقت است که می بینید همه چیز چطور به صورت ناگهانی در جای خود قرار میگیرد، به خصوص در اتاق پذیرایی. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله قصد داریم که چند مدل پرده پذیرایی و نحوه تاثیر آنها بر روی دکوراسیون داخلی صحبت کنیم.

نحوه انتخاب پرده پذیرایی 

قبل از اینکه به مدل، جنس پارچه و موارد دیگر برای خرید پرده پذیرایی فکر کنید، باید هدف اصلی پرده ها را در نظر داشته باشید، یعنی شما چرا پرده پذیرایی میخواهید؟ مثلا اگر هدف شما فقط جنبه تزیینی دارد، پس همه چیز به سبک مربوط می شود. به طور کلی پرده ها حریم خصوصی را برای افراد فراهم و میزان نور وارد شده را به اتاق را کنترل میکنند. حالا با توجه به این موارد میتوانید راحت تر و سریع تر پرده پذیرایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

برای حفظ حریم خصوصی به پرده هایی نیاز دارید که پنجره را بپوشاند و از دید افراد بیگانه جلوگیری کند. برای اینکه این هدف محقق شود، بهترین گزینه استفاده از پرده های ترکیبی است، یعنی پرده زیرین از جنس تور، حریر یا ساتن باشد و پرده رویی از جنس شید رول، رومن و غیره باشد. 

برای کنترل نور، پارچه پرده نقش بسیار کلیدی دارد، مثلا پارچه های نازک مانند تور به صورت طبیعی نور زیادی را وارد خانه میکند، اما این میزان نور در حدی نیست که باعث آزار و اذیت افراد داخل اتاق شود. پارچه های سنگین تر مانند کتان و مخمل کاملا عایق نور هستند. اگر به دنبال پرده ای هستید که کاملا مانع از ورود نور شود، ما پرده های بلک اوت (black out) را پیشنهاد میدهیم. 

چگونه پرده پذیرایی را با دکوراسیون اتاق نشیمن ست کنیم؟

وقتی قصد خرید پرده پذیرایی را دارید، باید با سبک و رنگ اتاق هماهنگ باشد. مدل پرده های پذیرایی از مدل های ظریف تا پرده های مخملی سنگین متغیر است. در عین حال که سبک و رنگ پرده پذیرایی باید با فضا هماهنگ باشد، می‌توانید ظاهری ظریف را انتخاب کنید، یا از پردهای پذیرایی برای رنگ و رو بخشیدن به اتاق نشیمن استفاده کنید. با راه حل های زیر میتوانید پرده پذیرایی خود را با دکوراسیون خود ست کنید.

  • پارچه و مدل پرده

پارچه های و مدل پرده پذیرایی را با فضا هماهنگ کنید. در دکوراسیون های سنتی، پارچه‌های پنبه‌ای، ابریشم یا مخملی با وزن دکوراتور را انتخاب کنید که با پرده‌های چوبی سنتی، کرکره های رومن یا شفاف برای حفظ حریم خصوصی ترکیب شوند. برای داشتن ظاهری آرام و غیررسمی، رنگ های شفاف با پرده های کتان انتخاب بسیار خوبی هستند. معمولا کتیبه، والان پرده و تزئینات زینتی، با دکوراسیون های کلاسیک و پر زرق و برق ست میشوند. در حالی که پرده های صاف و حلقه‌های پرده ساده‌تر مدرن‌تر و کمتر رسمی هستند.

  • رنگ 

برای دکوراسیون های مدرن، رنگ پرده ای را انتخاب کنید که کمی روشن تر یا تیره تر از رنگ دیوار شما باشد. اگر رنگ متضاد را ترجیح می دهید، یک رنگ برجسته را از داخل اتاق انتخاب کنید یا اینکه یک سایه از فرش، یک صندلی یا یک بالش را با رنگ های متضاد انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از پرده‌های خود، یک کنتراست جسورانه را انتخاب کنید تا رنگی جدید ایجاد کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که چگونه نور از میان پرده ها عبور می کند. رنگ‌های گرم یا گلگون فضایی دنج و درخشان ایجاد می‌کنند، اما سایه‌های آبی ممکن است نور خنک‌تر و کمتری را ایجاد کنند.  

 

مدل های پرده پذیرایی

 

خرید پرده پذیرایی از فروشگاه سبک مدرن

پرده پذیرایی یکی از مهم ترین عناصر اتاق نشیمن است، اما برای اینکه تاثیر آن در کل پذیرایی جلوه داشته باشد و دکوراسیون را بسیار تغییر دهد، باید رنگ، مدل و جنس آن را متناسب با دکوراسیون پذیرایی خود انتخاب کنید. فروشگاه سبک مدرن انواع مدل های پرده پذیرایی را که با دکوراسیون سنتی و مدرن به خوبی ست می شوند با تنوع زیاد و قیمتی استثنایی به فروش میرساند. جهت خرید انواع مدل پرده های ساده و شیک پذیرایی به سایت سبک مدرن (https://sabkemodern.com/) مراجعه کنید.

  • negin amiri